۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

بسوي سپيدي
آنجا كه سبزي قدرت وحيات جنگلها،
آبي پاك و معصوم درياها،
سرخي تعصب واصالت خونها،
سپيدي بكر و دوشيزه برفها،
سياهي مرموز و ناشناخته شبها،
زردي پر مهر واميد بخش گندمزارها،
آنجا كه رنگها كمرنگ مي شوند،
آنجا كه رنگها رنگ مي بازند،
من از كدام سو
به اصالت خويش
نزديك مي شوم؟
آنجا كه گل سرشت مرا
با رنگ تيره غم عجين نموده اند.
آنجا كه سرنوشت مرا
بر تنهايي خاكستريم رسم كرده اند.
.
.
.
آنجا كه رنگها رنگ مي بازند،
من از روياي بنفش تو
متولد مي شوم
وبه رنگهاي تو ايمان مي آورم.
اكنون سرخي شقايق،
از گلگوني لبانت
سيرآب مي شود.
اكنون نيلي آسمان،
از كبودي گونه هايت
لبريز مي شود.
اكنون به سوي تو مي آيم،
تاسپيدي روز را
در سياهي چشمانت
جستجو كنم.

۳۳ نظر:

فریده جلیلوند گفت...

سلام و روز بخیر
متشکرم از حضور مهربانی شما دوست گرامی و توجه به چند کلمه من
فریده جلیلوند

فریده جلیلوند گفت...

بسیار هوشمندانه از نا امیدی و امیدواری گفته اید . رنگ تیره و غم انگیز خاکستری به نشانه تنهایی . رنگ
باختن رنگین کمان طبیعت در ساختار گم
کردن اصالت و هویت و سپس تولدی دوباره و یافتن از دست رفته ها و شروع
دیگر با هوشیاری و بیداری .
خسته نباشید . دلنشین و اموزنده و چون تابلوی نقاشی دیدنی

فریده جلیلوند

خانوم معلم گفت...

ترکیب جالبی بود یه جورایی یه دیالیکتیک بود.

فانوس به دست گفت...

رنگ ها را می گذرانی
از خاکستری ها
به بنفش و سرخی میرسی
و این خوب است
خیلی خوب
حتی آن سیاهی درخشان خوب است
ممنونم از کامنتتون
حق با شماست
باید سوخت
ما بی بهانه عاشقیم ما بی بهانه میسوزیم

دانش - پزشکی گفت...

سلام
دوست عزیز
با اطلاتی در مورد تصلب شرایین و بیماری قلبی بروزم
از حضورتان شاد می شوم
دانش

دانش - پزشکی گفت...

گرامی
از حضورتان متشکرم
حتما راه های مقابله و روش ها راهم
در حد امکان تقدیم می کنم
مطلب جدید در مور مرگ خاموش و دیابت
است . مایل بودید تشریف بیاورید .
اجازه لینک می خواهم .
دانش

دانش - پزشکی گفت...

خسته نباشید
ممنونم از لینک شما و توجه به مطالب علمی
شما هم لینک شدید
سبب افتخار است

fanuos be dast گفت...

هر جا چراغی روشنه از ترس تنها بودنه ای ترس تنهایی من این جا چراغی روشنه

ghoghnoos گفت...

سلام
و روز خوش
فقط می تونم بگم بسیار زیباست و دلنشین....یه انرژی خاصی تو بند بندش هست...
موفق باشین و مانا

ghoghnoos گفت...

راستی باید بگم ممنونم از حضور و همدلیتون حقیقتا و به دور از تملق حضورتون و همفکریتون و همدلیتون مایه دلگرمیه منه....ممنونم وظیفه خودم دونستم ازتون تشکر کنم....

الی گفت...

لذت بردم از تنوع رنگها .هر چند که رنگ گ.نه را کبود نمی دانم !
بدون اغراق خیلی با اندیشه می نویسید .
روز زن و مادر زنهای اطرافتان مبارک باد !

خط رنگی گفت...

شب شما زیبا
سپاسگزار م
امدنت همیشه با دست پر است .
ممنونم که افتاب گردان مهربانی را معنا
کردید و به مهر مادر رسانید .
بسیار در نوشتن توانا هستید .
موفق و پویا باشید
فریده جلیلوند

دانش - پزشکی گفت...

سلام

با دانستنیهای سرطان سینه بروزم
و منتظر شما

narges گفت...

salam ye pey nevesht be postam ezafe shde khosh hal misham bekhonid.rasti poste jadid?

خط رنگی گفت...

سلام خسته نباشید
زیبا و خواندنی افرینش را رقم زدید
در میان پیام ها بدنبال نوشته با معنای شما هستم .

وقتی انسان افریده
شد و زیبایی خلق عشق نفس کشیدن اغاز کرد . . .
با سپاس از مهربانی و توجه تان

فریده جلیلوند

ناشناس گفت...

سلام
منتظر حضورتان هستم برای خواندن
مطلبی در مورد کاربرد طحال


دانش

سبک سر گفت...

شعر را خواندم. مثل یک تابلوی نقاشی بود. پر از رنگ و پر از تصویر. از رنگ سبز و طبیعت و نیروی زندگی شروع می شد، از خاکستر تنهایی و سیاهی درد و سرخ عشق می گذشت و به سپیدی و صلح و آرامش در چشمان یار می رسید.
لذت بردم. همیشه قلمتان سبز باشد و شاعر باشید.

در ضمن وبلاگم فیلتر شده و در وبلاگ قدیمی قلم می زنم. خواستم بدانید.
با سپاس

فانوس به دست گفت...

نيستيد چرا؟

خط رنگی گفت...

سلام
شب عزیزی است
بر شما گرامی
دعا و رازو نیازتان زیبا و مورد قبول

ارزوهای تان روشن

فریده جلیلوند

خط رنگی گفت...

زندگی جریان دارد
دیروز را فراموش میکنم ولی تجربیاتش
با من است . امروز مال من است
فردا را نمی دانم اما هدف بهتر بودن است

معنایتان گرامی و زیبا
بر قرار باشید
فریده جلیلوند

دانش گفت...

دوست گرامی

با مطلبی ادامه دار در باره کلیه و
مشکلات ان بروزم
چشم انتظار

خط رنگی گفت...

سلام
خوب هستید . ؟
با ارزوی سلامتی

میلاد با سعادت مولود کعبه بر شما گرامی

فریده جلیلوند

فانوس به دست گفت...

امروز با نامه ای که باید به دست بابا برسه به روزم
روزتون مبارک
واستون شادی آرزو میکنم

الي گفت...

جناب احمد زاده سلام ! چند وقته نيستيد . اميدوارم حالتان خوب باشد و اوضاع بر وفق مراد .

ونوس گفت...

سلام استاد....سلام
این همه احساس یکجا را چنان بلعیدم که گویی پرم از باران...
آنقدر زیباست که هیچ نتوان گفت جز...زیباست...برای محبوبم این همه زیبایی را یکجا خواهم برد
بروزم اگر قابل بدانید

ناشناس گفت...

salam mudate ziyadi ke nemitonam inja kament bezaram

دانش گفت...

با گرامیداشت میلاد حضرت علی و روز پدر

بروزم با نشانه های بیماری کلیوی
و منتظر حضورتان

فانوس به دست گفت...

به روزم و منتظر نگاهتون

فانوس به دست گفت...

سلام
به روزم

ghoghnoos گفت...

سلام خوبین؟ کجایین؟ دلواپستونم هیچ خبری ازتون نیس....!

فانوس به دست گفت...

چرا نمی آیم؟ نمی دانم.

شاید زیر آوار کلمه هایم زنده به گور شده ام .

نیرویی نمانده است که برخیزم و خود را تکان دهم؛
با ادامه ی این مطلب به روزم

فانوس به دست گفت...

من یکی که خسته شدم
شما نمیخوایید چیزی بنویسید؟

خط رنگی گفت...

با ارزوی سلامتی برای شما گرامی

در مدتی که سرگرم رفع گرفتاری های گریز نا پذیر زندگی هستید جایتان خالی و مشهود است .
سپاسگزار علیرغم مشغولیات فراوان
تشریف اورید و مانند همیشه توجه و مهربانی تان را بیادگار گذاشتید .
مرهون محبت هایتان هستم
فریده جلیلوند